شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان با بیان اینکه امروز کشور در اوج ثبات، همدلی، همراهی قرار دارد گفت: با وجود اینکه رییس جمهور انقلابی، پرتلاش و در تراز انقلاب را از دست دادیم، اما کشور در کمال ثبات و آرامش توانست انتخابات را برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه کرمان و در مصلای امام علی(ع) افزود: رییس جمهور منتخب هفته آینده پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، بستر را برای معرفی کابینه فراهم می کند و امیدواریم هم مجلس و هم دولت از این آزمون بزرگ بتوانند سرفراز بیرون بیاید.

وی تصریح کرد: رییس جمهوری که رهبر عزیز و فرزانه انقلاب، موفقیت او را موفقیت همه ما و پیروزی او را پیروزی هرکدام از ما که نسبت به انقلاب، ایران و نظام دلداده هستیم، می دانند و با این پشتوانه قرار است کابینه را معرفی کند و مجلس با دقت هرچه تمام تر به کابینه رای اعتماد بدهد.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: در این آزمون بزرگ که دولت و مجلس در آن قرار گرفته اند باید به ۲ امر مهم توجه داشته باشیم، اول باید مراقب باشیم که دشمن در بهترین حالت می خواهد ۲ قطبی و اختلاف را در کشور بدمد و در کشور اختلاف ایجاد شود.

وی افزود: در مرحله دوم دولتی که با معیارهای مورد نظر رهبر معظم انقلاب کار را در دست بگیرد و اشخاص امین، صادق، متدین، افرادی که از بن دندان نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند و کسانی که به آینده کشور خوشبین هستند و امیدآفرینی می کنند، این اشخاص بتوانند در شرایط فعلی وزارت‌خانه ها را در دست بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: دولت همگام، همدل و همراه با نظام، انقلاب کار را در دست خواهد گرفت و از این آزمون بزرگ مجلس و رییس جمهور منتخب به یاری خدا سرافراز بیرون خواهند آمد.

وی بیان کرد: عملیات غرورآفرین مرصاد یکی دیگر از برگ های مهم تاریخ این کشور است، آن زمانی که گروهک ها و منافقین با پشتیبانی صدام تصمیم گرفتند حمله مستقیم و همه جانبه ای به کشور را آغاز کنند و از مرزها گذشته و شهرها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتند و به خیال خودشان در مرکز کشور جشن پیروزی را می گیرند.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: اما رزمندگان سلحشور و عزیزی که هشت سال در دفاع مقدس اجازه ندادند به یک وجب از خاک کشور تعرض بشود و هر جا تعرض شد پاسخ محکم دادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور در اشغال بماند، به همت رزمندگان، این حرکت ناجوانمردانه را خنثی کردند و عملیات مرصاد رقم خورد که یکی از روزهای پیروزی غرور آفرین کشور است.

وی اظهار داشت: فرار بنی صدر از کشور به عنوان نخستین رییس جمهور کشور که بعد از کسب اکثریت آرا و نشستن بر کرسی ریاست جمهوری، مواردی از مواضع رییس جمهور که زاویه آن را با انقلاب مشخص می کرد، برملا شد و صبر انقلابی مردم به پایان رسید و بنی صدر را مجلس انقلابی عزل کرد و پس از آن مجبور شد فرار را بر ماندن در این کشور ترجیح دهد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: دشمنان ما فکر می کردند که با رفتن بنی صدر همفکرانش، می تواند برای کشور مشکلاتی به وجود بیاورد که بخش دیگری از تاریخ کشور ما است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری بیان کرد: این عالم شجاع و مبارز هم خطر استبداد و هم خطر استکبار را درک کرد و برخی ساده اندیشان از مشروطه دفاع کردند و به مشروعه آن توجه نکردند و با کمال تاسف اتفاق های تلخی در تاریخ کشور رقم خورد که شیخ فضل الله نوری آن را پیش بینی می کرد و بعد از آن مشروطه هم مورد هجمه قرار گرفت و به نتیجه نرسید.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهار داشت: نخستین نماز جمعه کشور پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دستور امام راحل به صورت رسمی با حکمی که به مرحوم آیت اللّه طالقانی داد، در سال ۵۸ در تهران برگزار شد.

وی افزود: نماز جمعه ای که عملکردهای متفاوتی را در راستای دفاع از ارزش ها و انقلاب، آنهم در صحنه های مختلف هم در حوزه فرهنگ، دیانت و سیاست به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: به ویژه در حوزه حساس و سرنوشت ساز یعنی تهران و شهرهای مهم و مذهبی، در کنار نماز جمعه هایی که در سراسر کشور به عنوان تریبون دفاع از ارزش های دینی و اسلامی و تبیین کننده سیاست ها و رویکردهای کشور و نظام در حوزه های مختلف، بخش دیگری از عملکرد مثبت نمازهای جمعه است.

امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: هر هفته مردم و مؤمنان در روز جمعه برای ادای تکلیف شرعی دور یکدیگر جمع می شوند و خطبه های نماز جمعه و خطیب نماز و با برپایی نماز، دست در دست یکدیگر آنچه در جامعه اسلامی می گذرد را مرور می کنند و برای دفاع از مسلمان و اسلام و انقلاب چه باید کرد، لذا باید از همه کسانی که یاوران نماز جمعه هستند و در مکتب اهل بیت دور هم جمع می شوند تقدیر کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: دنیای امروز دنیای بی‌رحم و طرفدار ظلم و آدم کشی است و مراکز قدرتش و کشورهای بزرگ که سالها حرف از حقوق بشر می زدند و می زنند،شما دیدید در روزهای اخیر شخصی جلاد، آدم کش و کودک کش را به مجلس و پارلمانشان برای سخنران دعوت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی افزود: اگر چه با سکه دو رویی مواجه هستیم که یک طرف آن دولت حاکمه ایالات متحده است که از فرد جانی و قاتل که پرونده جنایتی در سازمان ملل و محاکم قضایی آن مطرح است به مجلس دعوت می کنند و روی دیگر سکه نمایندگان و افرادی در همان کشور که متوجه این هستند که نخست وزیر کشور جعلی و غاصب و آدمکش نباید دعوت شود و برای اعتراض به آن در جلسه سخنرانی حضور پیدا نمی کنند.

امام جمعه کرمان گفت: قدرت رزمندگان و مجاهدان جبهه‌ مقاومت، به خصوص یمن قهرمان و مجاهد که توانست پهباد خودش را به مراکز حساس در رژیم جعلی و غاصب برساند و بتواند از سامانه های دفاعی آنها عبور و از قدرت جدید خودش رونمایی و به رخ دنیا بکشد که اگر این رژیم جلاد و آدمکش دست از پا خطا کند، رزمندگان یمن در کنار جبهه مقاومت اسلامی با شدیدترین وجه ممکن با او برخورد و آن را تنبیه می کنند و سرجایش می نشانند و این عملیات بزرگ در راستای عملیات طوفان الاقصی بخشی از توانمندی های جبهه مقاومت در دنیای امروز است.

وی بیان کرد: از خواهران و برادران ایمانی می خواهم در روز اهدای خون شرکت کنید و با حضور در این تکلیف اجتماعی به خواهران و برادران خود کمک کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha